obec PETROV
Dnešní datum: 19. 01. 2019 | PETROV | BOHULIBY | CHLOMEK| Dnes má svátek:
  Menu

ив роше каталог

  Kontakt
Obecní úřad
Hlavní 30
252 81, Petrov
kontakt
241 950 648
starostka@petrovuprahy.cz hessingova@petrovuprahy.cz kratochvilova@petrovuprahy.cz touskova@petrovuprahy.cz gdpr@petrovuprahy.cz
  Pošta partner Petrov
POŠTA PARTNER PETROV
Hlavní 101, 252 81 Petrov
Provozní doba
  Firmy v naší obci
FIRMY V NAŠÍ OBCI

  POPLATKY V ROCE 2019
naleznete ZDE.
* Posázavské linky 2007 – parní vlak na Posázavském Pacifiku
Vydáno dne 12. 06. 2007 (952 přečtení)

V roce 2007 se opět vydá na svoji cestu po Posázavském pacifiku parní vlak Posázavské linky. V čele soupravy historických vozů 3. třídy pojede parní lokomotiva 434.2186 vyrobená v roce 1917 s předzdívkou „Čtyřkolák“. Ve vlaku bude zařazen služební vůz pro přepravu kol, lodí, kočárků a vůz bufetový, kde bude možno kromě občerstvení zakoupit překrásné pohledy „Posázavského pacifiku“ s příležitostným razítkem.

V roce 2007 vyjedou tyto vlaky zvané „Posázavské linky“ o sobotách 30. června, 7.července, 18. srpna a 1.září. Kromě jízdy po jedné z nejkrásnějších tratích v historických dřevěných vozech 3. třídy mohou cestující navštívit i mnoho kulturních programů v okolí železničních stanic a zastávek.
·        30.6. rekonstrukce středověké bitvy o brod u Zbořeného Kostelce (výstup v žst. Týnec nad S.) 
·          7.7. Sázavská pouť (výstup v žel. st. Sázava – Černé Budy)
·        18.8. Kácovská pouť (výstup v žel. st. Kácov)
·          1.9. Tankový den ve vojensko-technickém muzeu v Lešanech. (výstup na zastávce Krhanice)

Posázavský pacifik

Kromě vyjmenovaných konkrétních programů lze v okolí železniční tratě navštívit i mnoho kulturních a historických památek. Například u dále vyjmenovaných stanic:
  • zast. Petrov u Prahy : Posázavská stezka
  • žst. Jílové u Prahy : Zlatá štola a Regionální muzeum těžby zlata (tel.:241 950 791)
  • žst.. Krhanice : Vojenské technické muzeum Lešany (vstup zdarma tel.: 973 236 902)
  • žst. Týnec nad Sázavou : hrad Zbořený Kostelec a týnecký hrad
  • žst. Čerčany :  středověká tvrz Mrač
  • zast. Český Šternberk : hrad Český Šternberk
  • žst. Kácov : Pivovar Kácov ( tel.: 327 324 691)
Parní vlak vyjíždí z Prahy hl.n. v 9.44 hod. V Praze ještě zastaví ve Vršovicích (odj. 9.50 hod) a v Braníku (odj. 10.06 hod). Do Čerčan přijíždí v 11.42 hod. Ve dnech 7.7. a 18.8. bude parní vlak po dobrání vody pokračovat z Čerčan ve 12.30 hod. do Českého Šternberka s příjezdem ve 13. 47 hod a do Kácova ve 14.01 hod. Na zpáteční jízdu z Kácova vyjíždí parní vlak v 17.29 hod. a po jízdě po dvojkolejné trati přes Říčany přijede na pražské hlavní nádraží ve 20.11 hod. V termínech 30.6. a 1.9. parní vlak nepokračuje z Čerčan do Kácova, ale bude se v 16.08 hod. vracet z Čerčan po nejkrásnějším úseku posázavského pacifiku přes Vrané nad Vlt. do Prahy s příjezdem na hlavní nádraží v 18.09 hod.

Nabídka jízdenek je široká od zpátečních po jednosměnové až po jízdenky mezi sousedními stanicemi na trase od 40,- do 240,- Kč. Děti do 6 let se vezou zdarma bez nároku na místo k sezení. Děti od 6 do 15 let mají 50 % slevu . Jízdenky je možno zakoupit přímo ve vlaku u průvodčích nebo v předprodeji v žst. Praha Braník (denně od 7 do 18 hodin) a to nejdříve vždy 1 měsíc před termínem jízdy. V Braníku je možno zakoupit i místenku za 20,- Kč, která Vám zaručí místo k sezení v místenkových vozech.   

Podrobnější informace Vám poskytnou na tel. 224 628 853 (..855, ..850) v žst. Praha Braník . E-mail: mailto:pavlik@epos.cd.cz . www: parnijizdy.xf.cz Za ČD a.s. srdečně zve dozorčí žst. Praha Braník Petr Pavlík.
Pro ty, kteří ještě neznají stručně co je to posázavský pacifik:
POSÁZAVSKÝM PACIFIKEM se nazývá železniční trať z Prahy přes Vrané nad Vltavou a Čerčany do Světlé nad Sázavou a měří 157 km. Kolejovou úvratí v Čerčanech je rozdělena na dva úseky, dolní a horní. Celá trať byla budována postupně po několika úsecích a v dobách svého vzniku se jednalo o důležitou dopravní tepnu v Posázaví. Největší slávy  Posázavský Pacifik pamatuje z dob po vzniku první samostatné Československé republiky ve 20-tých a 30-tých letech 20. století. Pacifikem vyráželo za dobrodružstvím takové množství cestujících, že až 12-ti vozové soupravy dřevěných vozů 3. třídy vlaků jezdících v přepravní špičce jeden za druhým nestačily. Někteří z trempů odmítali cestovat v přeplněných vozech a cestovali na střechách a náraznících železničních vozů. Ti co chtěli vystoupit na zastávce v Libřici (u Davle) museli nastupovat do prostředních vozů , protože dlouhé soupravy vlaků stály přední a zadní částí při zastavení na této zastávce v přilehlých tunelech. Právě v těchto dobách dostala železniční trať i své jméno „Posázavský Pacifik“
Dolní úsek z Prahy z Prahy do Davle sleduje pravý břeh řeky Vltavy. Z Davle je pak trať vedena proti proudu řeky Sázavy. Za Davlí také začíná nejkrásnější úsek Posázavského Pacifiku do Jílového u Prahy, který byl zprovozněn 1.května 1900. Území, kterým je trať v tomto úseku vedena bylo pro stavbu dráhy velmi  nepříznivé. Bylo zde nutno vybudovat velmi mnoho nákladných stavebních děl jako jsou vysoké náspy, hluboké skalní zářezy, opěrné zdi, tunely a nespočet vodních propustí. Mezi dvěma tunely byl u Jílového u Prahy vybudován v letech 1898-1899 jeden z našich nejvyšších kamenných železničních mostů dlouhý 109,33 m a vysoký 41,5 m. 

V okolí tratě se nachází mnoho kulturních památek, včetně několika hradů ( Zbořený Kostelec, Český Šternberk) a mnoho turistických tras jak pro pěší turistiku, tak pro výlety na kolech. Nejznámější z nich je Posázavská stezka (ze zastávky Petrov u Prahy (obce Pikovice) do Kamenného Přívozu).

Posázavská pacifik
 
Jízdní řád Posázavské linky 30.června a 1. září 2007
9.44
Praha hl.n.
18.09
9.50
Praha Vršovice
18.04
10.06
Praha Braník
17.50
10.17
Praha Zbraslav
17.40
10.29
Vrané nad Vltavou
17.29
10.41
Davle
17.13
10.47
Petrov u Prahy
17.05
10.55
Luka pod Medníkem
16.58
11.03
Jílové u Prahy
16.50
11.16
Krhanice
16.33
11.23
Týnec nad Sázavou
16.27
11.42
ČERČANY
16.08
Jízdní řád Posázavské linky 7. července a 18. srpna. 2007
9.44
Praha hl.n.
20.11
9.50
Praha Vršovice
20.06
10.06
Praha Braník
         I
    I
Praha Strašnice zast.
20.00
    I
Praha Hostivař
19.55
10.17
Praha Zbraslav
         I
10.29
Vrané nad Vltavou
         I
10.41
Davle
         I
10.47
Petrov u Prahy
         I
10.55
Luka pod Medníkem
         I
11.03
Jílové u Prahy
         I
11.16
Krhanice
         I
11.23
Týnec nad Sázavou
         I
11.42
Čerčany
19.15
12.30
Čerčany
18.47
12.42
Hvězdonice
18.36
12.47
Chocerady
18.31
13.02
Samechov
18.26
13.06
Stříbrná Skalice
18.22
13.15
Sázava-Černé Budy
18.13
13.33
Ledečko
17.57        
13.47
Český Šternberk zast.
17.43
14.01
KÁCOV
17.29
Tarifní podmínky
cena
specifikace
Základní cena
K základní ceně jsou uznávány slevy a doplatky: ZTP, děti, žáci, důchodci, psi, roční síťová jízdenka (IN GOLD)
240,-
Zpáteční jízdenka Praha – Kácov a zpět
200,-
Zpáteční jízdenka Praha – Čerčany a zpět
Obchodní nabídky
K obchodním nabídkám neplatí žádné další slevy ani tarifní výhody
40,-
Jízdenka mezi jednotlivými místy zastavení
80,-
Úseková jízdenka mezi stanicemi
Praha – Davle nebo Davle – Čerčany
160,-
Úseková jízdenka mezi stanicemi
Praha – Čerčany nebo Čerčany - Kácov
200,-
Jednosměnová jízdenka Praha – Kácov, Kácov - Praha
100,-
Příplatek za přepravu sportovního plavidla
40,-
Příplatek za přepravu kola
20,-
Místenka (pouze v předprodeji v žst. Praha Braník)
50%
Sleva pro děti od 6 do 15 let
Zdarma
Děti do 6 let bez nároku na místo k sezení


[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
( Celý článek | Autor: webmaster | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Poslat e-mailem: Informační e-mail Vytisknout článek: Vytisknout článek )

  Vyhledávání



Rozšířené vyhledávání

  E-mail servis
Pro zasílání aktuálních informací vyplňte Vaši
e-mailovou adresu.




  Mapový portál GEPRO
Mapový portál GEPRO
VSTUPTE
  Anketa
Vyhovuje vám náš web?

-Vyhovuje (7195 hl.)
 
-Celkem ano (6033 hl.)
 
-Spíše ne (5052 hl.)
 
-Nevyhovuje (5350 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 23630
  Čendův běh - Nejstarší trampský běh v Čechách
Copyright obec Petrov 2004-2017  / Kresby Ing. Otakar Vorel
Webmaster Tomáš Křivánek  / Powered by phpRS